Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.12.2006, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Bill Gates | 5.1.200712:12
Není to blbost dávat XP Home na 2 jádrové CPU, když Home mají omezení pouze na jeden procesor. Viz. http:­/­/www.microsoft.com­/cze­/infolinka­/faq­/produkty­/os­/default.mspx
Rozdíly mezi Microsoft Windows XP Home a Professional
D. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi edicemi operačního systému MS Windows XP Home a Professional?
O.

Microsoft Windows XP Professional Edition obsahuje navíc oproti Home Edition tuto funkcionalitu:


Podpora Windows Active Directory domén a SSO, centrální správy a Zásad skupin


Offline složky


Funkce Vzdálená plocha


Služba Vzdálené instalace ­(RIS­)


Zabezpečení dat s využitím EFS


Vícejazykové rozhraní ­(MUI­)


IIS


Dynamické disky


Podpora 2 CPU

Veškeré rozdíly mezi edicemi operačního systému Microsoft Windows XP Home a Professional jsou k naleznete na internetové adrese www.microsoft.com­/cze­/windows­/xp­/pro­/howtobuy­/choosing2.asp.
Odpovědět0  0
Radek72 | 5.1.20076:39
Nezdá se Vám jako nepoměr dávat do sestavy grafiku 1950pro a k ní 17­" monitor? Dost pochybuji, že monitor dokáže využít výkonu grafické karty. Osobně bych spíše preferoval minimálně 19­" monitor a k němu některou 1650 kartu
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.200711:29
V čem by 17­" nedokázal využít výkon grafické karty? Jak 17­", tak i 19­" mají rozlišení 1280x1024 pixelů a i 17­" úhlopříčka u LCD je dostatečná. 19­" je to samé, akorát ve větším. Samozřejmě záleží na tom, co od počítače potřebujete.
Odpovědět0  0
Radek72 | 5.1.200711:36
no zdá se mi prostě 1950 karta zbytečně moc, na 17­" monitoru mi při 1280x1024 pixelů přijde velikost bodu příliš malá, ušetřené peníze za grafiku bych osobně tedy raději použil na větší monitor.
Odpovědět0  0
kubajda (1) | 2.1.200721:02
Píšete že ten monitor HP L1965 je dobry, máte odkaz na nějakou rezenci na internetu nebo má s ním někdo zkušenosti? Díky za Odpovědi
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 3.1.200716:09
Bohužel recenze zatím nevyšly. Je o ně veliký zájem, takže se možná časem na SHW objeví. Podle zkušeností na různých fórech se zdá, že monitor nabízí mírně horší podsvícení než L1955, ale zase disponuje lepšími odezvami ­(6ms proti 16ms, lepší nejsou jen na papíře­), které byly právě bolístkou jinak velmi zdařilého modelu L1955. Praktickou zkušenost s tímto monitorem však nemám.
Odpovědět0  0
mytys | 1.1.200713:42
Už několik měsíců sleduji tyto cenové rozpisy. Nikdy jsem nenašeL SOC 939 proč??
Odpovědět0  0
Bobek | 2.1.200712:58
Prosté: nemá budoucnost.
Odpovědět0  0
Mytys | 2.1.200715:34
Hm. A všude se prodává. A tak nevím. Asi si nechám Athlon 2800 do soc.A. Jede mi na tom vše, ale už je to prej starý. Tak nic děkuji za vysvětlení.
Odpovědět0  0
Bobek | 3.1.200719:01
Nojo, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je všechno, co proti tomu můžeme dělat ;)
Odpovědět0  0
Jarda Lbc | 1.1.20073:38
podle mne kde je počítač za 30 a více je vždy herní a bere se u něj kvalitní LCD a výkon... myš k tomu beru kolem 1500. Test zde je postaven velmi pro mne slušně... V ceně zde uváděné je buďto s nebo bez LCD...a to je minimálně slušnej přes 10 000. Kvalitní informace pro stavbu jsem zde získal a za to autorovi děkuji. Mam počítač nejvíc na hraní a i kde mě ho dříve stavěli vždy u mne měli problém u her s chlazením. Pro mne je jedna hranice jasná. Postavil jsem si před rokem komp bez LCD za 56 000 a dodnes ještě stále jedu hry na maximum. Bohužel druhej comp mého syna již začíná kulhat.
Odpovědět0  0
Marzo (96) | 30.12.200617:25
Bolo by celkom fajn keby sa k tymto mesacnym prehliadkam ­"Průvodce koupí cenově výhodného počítače­" pridali aj ­"Průvodce koupí cenově výhodného notebooku­" uz hadam kazdy moj znamy si kupuje notebook a nie pocitac hlavne kvoly dostupnym cenam, na forach sa to len tak hemzi otazkami aky ntb kupit a v obchodoch je nepreberne mnozstvo ntbookov viem ze je to o niecom inom ako vyberat komponenty na pc a myslim ze by to pomohlo viac.
Odpovědět0  0
Ivoss (67) | 30.12.200611:13
Osobně se mi to nelíbí.
Pokud to není hlavně k ulehčení vaší vyčerpávající práce tak to změňte.
Já preferuji širší možnosti i trh. Posiluje koruna 15 000, souhlas 30 000, stejně dělaných 45 000.
Odpovědět0  0
bodja janda | 30.12.200610:51
koukám,ale asi se mi to nezdá,ten závěr je stejný jako minulý měsíc..dilema s notebookem,koupě počítače v hypermarketu apod...
Odpovědět0  0
Jarda Lbc | 1.1.20073:40
Na alza.cz je 512 , ale AGP
Odpovědět0  0
ZzzZzzz (1) | 30.12.20067:26
Mam mensi dotaz kde ste videli radeon x1950xt 512MB za 7500,­-?
Protoze jestli ho nekde prodavaj tak to si ho hned koupim :D.
Trosku bych rekl ze ste se v tech pametech spletli.Ja osobe teda x1950xt videl jen s 256MB pameti
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz | 29.12.200617:02
Článek pěkný a k většímu orientačnímu úhlu určitě přispívá. Jak autor několikrát zdůrazňuje, tak si každý upraví PC podle toho, co preferuje více.
Z hlediska výkonu sestavy a prevence ztráty dat, bych alespoň u lepší sestavy bych vždycky volil min 2xHDD – rychlý systémový + libovolný počet datových dle potřeby, ale to už je i cenově jinde.

Periferie by pochopitelně každý volil jinak:
Osobně bych například bral určitě raději 19­" LCD, jelikož je na hry i na práci­(na tu ne lesklý!­) je to slušný základ, má nízkou spotřebu a cenově vychází nejlíp už asi rok. Taky si svou cenu drží i dlouho po nákupu ­- vždycky je to LCD 19 a ne méně;­)
Ergonomická klávesnice je pro mne už neodmyslitelná.
Ale z hlediska srovnání grafik, procesorů i základních desek je článek supr.
btw: Co se týče načasování, tak bych určitě doporučil s nákupem počkat na únorové slevy.
http:­/­/www.jip.xf.cz/
Odpovědět0  0
koja_007 (1) | 29.12.200610:26
Kdyz se tak koukam z okna zda se mi ze cervenec uz je pryc ...

"Nejsou zde všechny, ale hlavně ty nejzajímavější. V červenci se mnoho novinek neobjevilo."
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 29.12.20060:06
To ho budete takhle furt vydavat a stahovat? Uz tu byl vcera brzoo rano ­(pozde vecer­) v 01:00 a rano tu nebyl 9:00 ted tu je znova? Co to? :­-)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 29.12.20060:31
Nikoli. Jednalo se o chybu na straně našeho serveru. Včera v noci byly kvůli tomu publikovány 2 články naráz.
Odpovědět0  0
Atrey | 28.12.20061:51
že když tu navrhujete sestavy ­(a bavme se o té dražší­), tak se řeší za poměrně hodně peněz celkem zanedbatelný ­(i v časovém hledisku­) nárůst výkonu. Osobně mi přijde u počítače daleko důležitější to, co reálně přichází do styku s uživatelem... A sem patří kvalitní monitor, kvalitní repro, klávesnice a potkan. Je to určitě věcí osobní volby, ale kdybych si měl kupovat v sestavě za 40l repro za 1000 nebo 19­"LCD ­(btw na práci horší než 17 ­- osobní hodnocení­) tak si budu připadat jak blázen :­-­/. Někdy prosím zkuste navrhnout nějakou ­"user friendly­" sestavu s kvalitním monitorem ­(t.j. 20­-24­"/DVI­), poslouchatelné repro ­(t.j. tak 1000­/kanál­)a k tomu nějaký ten pajšl, který třeba zvládne střih videa, prohlížení HDTV filmů atp. Doufám, že ne každý ujíždí na benchmacích...
Odpovědět0  0
Solivagant | 28.12.20067:13
Teda ty si mi to utrh z huby..:­). Ja se chystam na stavbu noveho pocitace a nejdulezitejsi polozky uz mam stanoveny:
24 LCD nejspise ten nove Benq, mys s podlozkou pravdepodobne od razeru, klavesnici jeste vyresim, zesilovac, repro si snad postavim. A hlavne super pohodlny kresilko :D. A cely system navrhnu aby byl co mozna nejtizsi­(Antec solo, Seasonic S12­-430 aPFC PSU Silent, pasiv grafika ktera zvladne zminene HDTV aj.­). Ono problem je ten ze se vetsina webu dnes zabyva hraci her..Netvrdim ze si rad neco nezahraju, ale jelikoz holduju vicemene pouze strategii warcraft3, tak vykon pocitace neresim.
Odpovědět0  0
Karlos54 | 29.12.200611:45
­"problém­" je v tom, že většina lidí co vrazí do počítače 40k neočekává rozkošné multimediální centrum, ale počítač na kterém si například zahrajete hry na slušné detaily a v odpovídajícícím rozlišení. Takže z tohoto hlediska si myslím, že autor volil správně. Kdyby se mělo do ceny započítat pohodlné křesílko a slušnou soustavu reproduktorů ­(asi nic co nabízí běžní počítačoví prodejci­), tak by jsme se mohli dostat na konečnou zbývající cenu na počítač v lepším případě 5000Kč a článek už by byl úplně o něčem jiném.
Samozřejmě nikdy taková sestava nebude nikomu sedět úplně na míru, ale jako orientační přehled toho co si můžu za určitý finanční obnos pořídit to postačuje a tím pádem to předpokládám svůj účel splnilo.
Odpovědět0  0
Atrey | 29.12.200613:35
No, a k čemu jim to je, když ty deatily nevidí ­(mizernej monitor­) a hudbu k tomu neslyší ­(blbý repro­)? Běžní PC prodejci vskudku nenabízí High­-end repro, ale slušný repra se tam určitě najdou... Jinak pokud někdo chce vrážet prachy do PC jen kvůli hrám, přijde mi to hloupé, ať si koupí playstation!
Odpovědět0  0
risingRed | 29.12.200615:07
a­) ... takze Vy byste navrhoval, aby si kazdy ke sve sestave koupil kvalitnejsi 19­-21­-24 palcovy monitor za 15­-30 tisic a nasledne mu nezbylo na adekvatni komponenty ktere by mu umoznily hrat na nativnim rozliseni monitoru ­(beru­-li v potaz 40000 strop­) ?
b­) Kvalitni levny zvuk na hrani lze poridit prostrednictvim sluchatek ... neni tak tezke si to tam domyslet. :­)
c­) Playstation je jenom na hrani a pc nenahradi ... takze by si clovek mel koupit playstation a investovat +500Kc do kazde hry + zvlast ­"kancelarske­" domaci pc za dalsich 15000 ... ? Nemluve o tom, ze tim ztrati moznost hrat nektera mmorpg ...
Odpovědět0  0
Karlos54 | 29.12.200621:17
No nemluvim o high­-end repro, ale proboha na to jaky k tomu chce mit monitor nebo zvuk uz kazdy musi usoudit podle sveho, uz prece neni zadny problem si vybrat repracky podle sveho a k cene PC pripocist. ALe myslim ze to s vyberem PC nema moc spolecneho. Nekoho uspokoji repráčky za 200Kc a někdo by se jen za audio část PC nevesel do ceny 40000Kc. A to co ­"slušný repro­" je pro každé uši dost individuální a to už bych se pak odkazoval na stránky jiného charakteru jako jsou tyto.Proto si myslím, že říkat autorovi jestli zvolil správné repro nebo špatné repro je naprosto mimo mísu.
Odpovědět0  0
M. | 29.12.200615:19
Řada lidí, včetně mě, by asi uvítala, kdyby jste plánovanou PC sestavu vyspecifikoval, včetně stručného odůvodnění výběru komponent. Děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 29.12.200622:18
To by vedlo pouze k tomu, že bych celý článek napsal ještě jednou. Vše důležité je v kapitolách k jednotlivým komponentám. Stručné zdůvodnění tam je, ale pouze vůči minulému měsíci.
Odpovědět0  0
xls (63) | 29.12.200623:58
Já bych osobně do sestavy monitor ani nedával. Konec konců to nemá s PC moc společného, jsou to nezávislé věci, PC s monitorem jsem naposledy kupoval před více než 10 lety. Od té doby to pořizuji zásadně zvlášť a jindy. Nakonec když si koupíte 24­" monitor tak váš přejde chuť zároveň kupovat PC a radši si nějakou dobu šetříte.
Odpovědět0  0
Karlos54 | 30.12.20060:22
Souhlas a stejne tak bych tam nedaval ani klavesnici a mys a repraky, o zvukovce a pak napr i TV kartach lze polemizovat :­). Proste bycch uvital jen prehledy cen pro samotnej pocitac. Zbytek uz je dosti individuelni
Odpovědět0  0
Petr Sládek | 28.12.20060:54
U nejlevnejsich sestav bych pouzil skrine znacky Modecom, ktere svou kvalitou predsi KME a obsahují zdroje Fortron!
Odpovědět0  0
Bobek | 30.12.200621:06
Bohužel bývalo dříve, dnes už jsou zdroje Feel. Ale stále mi u Modecomů velmi vyhovuje materiál a zpracování ­(za ty peníze, pochopitelně­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.